2011. július 14., csütörtök

Túrós-barackos és cukkínis mákos rétes


Itt a sárgabarack és a cukkíni szezonja (végre!). A lehetőségek kifogyhatatlanok, hogy melyikből mit is készítsek. Sokszor csak idő és energia kérdése, hogy mi is készül. De én mostanában csak rétesről álmodoztam. Jó kis túrós-barackos és tökös-mákos rétesről. Igaz, hogy tök is van a kertben, de most cukkíniből készítettem és nem bántam meg. Nagyon finom. Igaz lódítottam, a lányoknak azt mondtam, hogy almás-mákos rétes, mert néha besokallnak a cukkíniből.
Azért a végén mikor megették elárultam az igazat J.

Az egyszerű, gyors rétes az alap. Már egyszer beírtam, de megismétlem.

Tészta:
30 dkg liszt
1 tojás
1 kis doboz kefir
15 dkg zsír
pici só

Összegyúrtam, picit pihentettem. Addig elkészítettem a töltelékeket.

Túró töltelék:
50 dkg túró
2 cs. vaníliás cukor
4 ek. búzadara
1 ek. tejföl
12 dkg cukor (ízlés szerint)

Cukkíni töltelék:
40 dkg reszelt cukkíni
20 dkg cukros darált mák
1 ek. búzadara
2 ek. tejföl
2 cs. vaníliás cukor

A tésztát 4 részre osztottam, amilyen vékonyra tudtam, lisztezett deszkán kinyújtottam, majd 2-t túrós, amit jól megszórtam darabolt sárgabarackkal, 2.t cukkínis töltelékkel megtöltöttem. Tepsibe (25*35) tettem, amit nem kell kizsírozni, mert a tésztában van elég zsír, és szép pirosra sütöttem. A legjobban és legszebben hidegen lehet szeletelni. A fotókkal sajnos nem vártam meg a teljes kihűlést, de már nem tudtam tovább várni. Ez a túrós látszik a legjobban, de az ízén ez semmit nem változtat. Nagyon finom. Az utolsó darabokért közel harcot kell vívni, hiába nagy a család.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése