2011. július 3., vasárnap

Meggy és zöldborsó üvegben

Meggyet nem csak fagyasztva, hanem cukrosan és rumosan raktam el.
A kimagozott meggyet kristálycukorral rétegezve üvegbe raktam, a tetejére kb. fél dl rumot öntöttem, majd lezártam és ment is a polcra. Szép lassan levet enged. Felhasználáskor a rumot alig érezni, de a sütemény csak finomabb lesz tőle.


Másik féleképpen pedig a kimagozott meggyre a tálba ráöntöttem a rumot. Kilónként fél dl számítok. Jól összekevertem és rögtön üvegbe tettem. Vizesen dunsztoltam 20 percig. Olyan fazékba raktam az üvegeket, ami ellepi a kupakot is. Nem kell megijedni, ha a kupak egy kicsit felpúposodik, mert ahogy hűl, úgy fog szépen lassan visszahúzódni és picit homorúvá válni, így zárja le a vákum. 20 percig gyöngyözve dunsztoltam, majd a vízben hagytam kihűlni. Másnap ment a polcra.


Ugyanígy tettem a zöldborsóval. Igaz kísérleti jelleggel, mert borsót így még nem tettem el. A tv-ben láttam, de ott rendes dunszttológépben készítették, ami nekem sajnos nincs. A borsót üvegbe tettem, szórtam rá 1 kk. sót, 1 ek. cukrot és felöntöttem vízzel. Lezártam és fazékba téve, ami ellepi,  40 percig gyöngyözve dunsztoltam. A vízben hagytam kihűlni. Másnap reggel ment a végleges helyére.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése