2011. július 3., vasárnap

Eper - meggy - málnalekvár

Sokan félnek vagy egyszerűen csak nem szeretnek lekvár főzéssel bíbelődni. Igaz, hogy időt kell rászánni, de szerintem a jó házi lekvárnak nincs párja. Idén bátorkodtam eper, meggy és málnalekvárt is eltenni. És alig várom a sárgabarackot, hogy érjen már, mert a legnagyobb tételben abból fogok főzni. Örömmel álltam a gáz mellett és kevergettem a gyümölcsöt, amíg lekvár lett belőle.  1 kg-nyi mennyiséget írok, de én többször tettem el keveset, ahogy az időm és az érés engedte.

Eperlekvár

1 kg érett, megtisztított, megmosott epret lábasba téve feltettem főni. Amikor levet engedett és forrni kezdett bele tettem 50 dkg cukrot és sűrűre főztem. Még melegen üvegekbe tettem és száraz dunsztba raktam.


Meggylekvár

1 kg meggyet tisztítás után kimagoztam és feltettem főni. Mikor levet engedett botmixerrel összetörtem. Mikor kissé besűrűsödött, hozzáadtam 50 dkg cukrot, és állandó keverés mellett sűrűre főztem. Melegen üvegbe, majd száraz dunsztba tettem.


Málnalekvár

1,5 kg málnát megmostam és gyümölcscentrifugán pépesre törtem. Így megszabadultam a magoktól, egyszerűbb és gyorsabb, mint szitán átpasszírozni. Feltettem főni, majd hozzáadtam 50 dkg cukrot és állandó keverés mellett sűrűre főztem. Mikor már bőrösödik a teteje, akkor jó. Üvegekbe töltöttem és száraz dunsztba raktam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése