2012. március 16., péntek

Meggyes-mákos palacsinta



Böjti időben péntekenként be szoktuk tartani, hogy nem eszünk húst.
Rég volt, ezért palacsintára esett a választásom. Dehogy még is egy kicsit más legyen, meggyes-mákos lett meggymártással. A fényképezőgép miatt pár képet tudtam csak megmenteni.
Szokásos módon palacsintát sütöttem.
A fagyasztott meggyet (kb.40 dkg volt) egy lábasba tettem. Öntöttem alá 1 dl vizet, 4 evőkanál cukorral, 1 cs. vaníliás cukorral és 1 kk. fahéjjal ízesítettem. Fél órán keresztül főztem, ezalatt a meggy teljesen megpuhult. Darált cukros mákra kiszedtem a meggyet. 
A visszamaradt meggylét 1 teáskanál étkezési keményítővel besűrítettem.



A palacsinta egyik felére tettem a mákos meggyből, négyrét hajtottam,


öntettel díszítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése