2012. július 15., vasárnap

Lottó-tészta (torta)



Egy egyszerű omlós tészta, amit tényleg fél óra alatt a sütőbe lehet tenni. Eredetileg tepsiben kellett volna sütni, de vagy a tészta vagy én nem voltam formában, s így lett kerek. A lényeg azonban, hogy finom, egyszerű sütemény (torta). 16 szeletes.

35 dkg liszt
15 dkg zsír
10 dkg cukor
3 tojássárgája
1 cs. sütőpor
1 cs. vaníliás cukor
Reszelt citromhéj
Tej

2 ek. kakaó

Az összes hozzávalóból annyi tejjel (kevés), ami összefogja tésztát gyúrtam. Két részre osztottam, az egyik felébe kakaót tettem.


Először a kakaós tésztát kell kinyújtani (nekem most sajnos nem igazán sikerült, ezért torta formában nyomkodtam) és tepsibe tenni. Pikáns ízű lekvárral (bármilyen jó, most sárgabarackot tettem, mert ezt szeretik a legjobban) megkentem, erre raktam a sárga tésztát.


Ezt is megkentem lekvárral és a következő tölteléket kentem rá:

3 tojásfehérje
20 dkg porcukor
15 dkg darált dió
Fél citrom reszelt héja

A tojásfehérjét habbá vertem pár csepp citromlével. Ehhez kevertem a porcukrot, diót, citromhéjat.



Mérsékelt tűzön tűpróbáig sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése