2012. július 17., kedd

Cukkíni főzelék



Javában itt a cukkíni szezon. Hál Istennek, van a kertben bőven, még közbe-közbe másnak is jut belőle. Nagyon szeretjük, de a legtöbbször rántva kerül az asztalra. Bár már tavaly egyre többször készült belőle lecsó is, ami nagyon finom. Úgy hallottam, hogy akik szeretik ugyan a lecsót, de a hagyományos paprika-paradicsomos változattól gyomor fájdalmaik vannak, ez nem okoz panaszokat nekik. Elkészítése ugyanúgy történik, mint a paprikásé.
Most azonban kivételesen főzeléket csináltam belőle, ami felül múlta minden várakozásunkat!
Nagylányom először tökfőzeléknek hitte, s utólag mondtam el neki, hogy ez cukkíni. Nagyon egyszerűen és gyorsan elkészült.
A nagy fej vöröshagymát megdinszteltem, majd rátettem a lereszelt cukkínit. Sóval, kaporral, és egy gerezd reszelt fokhagymával ízesítettem. Fél óra sem kellett és már puha is volt. Mint a legtöbb főzeléket besűrítettem. Csak kicsit másképp, mint azt hagyományosan ismerik. Most ismét hajdinaporból készült tejjel, és keményítővel. Tükörtojást sütöttem rá.
Valami fenséges!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése