2012. július 12., csütörtök

Meggyes és diós táska




A hajtogatott vajas tésztát már többféleképpen felhasználtam. Itt egy újabb tökéletes finomság, amit akár reggelire, tízóraira is magunkkal vihetünk. Egy igazi pékárú, mint a boltban, csak ez finomabb (nekem – hazabeszélek). 

A tészta ugyanúgy készült, mint ahogy először a sajtosrúdnál csináltam. Kicsit átalakítottam, majdnem dupla adagot készítettem. Vagyis valamit dupláztam, valamit nem. Azért a nem nagycsaládosok fele adaggal készítsék, mert lesz belőle bőven.

1 kg liszt
40 dkg víz
24 dkg tejföl
5 dkg élesztő
2 ek.olaj
4 tk.cukor
4 kk.só


Tésztára:
25 dkg ráma


Míg kelt a tészta, elkészítettem a meggyes és a diós tölteléket:
6-8 dkg kristálycukrot és 1 teáskanál őrölt fahéjat szórtam a kb.50 dkg fagyasztott meggyre. Tettem alá 1 dl vizet és kb.20 perc alatt megfőztem. 2 evőkanál étkezési keményítőt kikevertem a forró meggylével, majd hozzákevertem és még kb.5 percig főztem. Ezalatt szépen besűrűsödött.

30 dkg diót elkevertem  10 dkg porcukorral, 1 cs.vaníliás cukorral és fél dl vízzel.

Mikor megkelt a tészta, kétfelé osztottam. A 25 dkg rámát is feleztem, megkentem a tésztákat, majd hajtogattam és ismét kelesztettem 20 percet.


Ezután kinyújtottam, 8-10 cm széles és dupla annyi hosszúságúra daraboltam. A tészta egyik felére pakoltam a töltelékből, széleit felvert tojással lekentem, majd becsuktam.


Tetejét bevagdaltam, majd megint vártam 15 percet, hogy keljen. Ezután lekentem tojással és ment a 180 fokos sütőbe. Kb. 15-20 perc alatt szépen megsül.




 Porcukorral leszórva, tálcára rakva, mintha csak a bolt pultján lenne.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése