2013. június 2., vasárnap

Zöldséges köles sült kacsával




Igaz, hogy régen nem tettem fel semmit, de túl sűrű volt az életünk. Betegség, ballagás, temetés, sajnos minden volt benne. Ennek ellenére enni ettünk, csak mikor időm volt, akkor energiám nem volt, hogy receptek gépeljek. És a másik blog nagyon sok időm elveszi, de a gyerekek nagyon fontosak, hogy ők lássák magukat mielőbb.
Amit ma főztem igazán semmi különleges nincs benne. Tán a köret.
A köles nem egy mindennapi étel, legalábbis a mi családunkban. Különböző blogokon gyakran találkozom vele és igyekszem majd minél többször készíteni, mert finom és egészséges. Az egyik legősibb gabona féle. Könnyen emészthető, magas a rosttartalma, tisztító és salaktanító hatása van. Lúgosító hatású, böjtöléskor, fogyókúrakor is ehető.
Szépítő gabonának is hívják: fényessé teszi a hajat, erősíti a körmöket, öregedésgátló.
A köles dobozán lévő receptajánlón sült kacsacombbal van.
Innen jött az ötlet, hogy a fagyasztóban várakozik egy kacsa, s ez vasárnapi ebédnek tökéletes lesz. (Azért készítettem rizst és krumplipürét is, mert nem voltam biztos benne, hogy mindenki megeszi.)
Úgy készítettem, ahogy a dobozon volt. Vízbe téve zacskóstól (mint a rizs, bár én azt nem használom) 20 perc alatt puhára főtt.
Közben a zöldségeket megdinszteltem egy kis olívaolajon: répa, fehérrépa, karalábé, zöldborsó, hagyma.
A főtt kölest összeforgattam a zöldségekkel. Valami különleges és nagyon finom, amit akár önálló ételként is lehet enni.
A kacsát reggel időben sóztam, borsoztam és kakukkfűvel is fűszereztem. Kizsírozott tepsiben ropogósra sütöttem.

Mind a tíz ujjunkat megnyaltuk utána olyan finom volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése