2013. június 3., hétfő

Mákos-citromkrémes kifli avagy Lili kifli


Tegnap délután süteményt keresett mindenki, de hiába. Ma gondoltam valamit össze kéne hozni, mert csak reklamálnak. Legújabb kedvenc bloggeremnél: Troll konyhájában, aztán meg is találtam mai sütikénket. Már majd 5 óra volt, mikor neki álltam, most pedig vígan majszolnak. Hát ez egy rendes adag. 4 gáztepsivel lett, de ettől függetlenül legközelebb másfélszeres adagot sütök, mert azt hiszem ezt az öcsikémék is szeretnék.
Lili kifli, de akár mákos-citromkrémes kiflit is írhatnék.
Hát erről a citromkrémről, ami a különböző konyha blogokon lemon curd néven fut, még nem igazán hallottam, de mivel a kifli máktöltelékéhez kell, így rögtön neki álltam elkészíteni. Az otthon ízeikonyhában találtam meg a receptjét (máshol is, de ez tetszett igazán).
Tényleg nem bonyolult megcsinálni, s ahogy gyors körbe néztem, hogy mi mindenhez fel lehet használni, már tudom, hogy nem először és utoljára készült. Fincsi!


Nem írom be újból a receptet, hanem bemásolom Trollanyuét, (vagyis csak a mákos részt, mert ő kétfélét csinált) tudom, hogy ő nem haragszik meg érte. J

1 kg liszt
3 tojás
30 dkg zsír/vaj (nálam vaj)
3 dkg élesztő
5 dkg cukor
2 ek. tejföl
langyos tej
pici só
1 tojás a kenéshez

Mákos töltelék:
20 dkg darált mák
10 dkg porcukor
1 vaníliás cukor
kb. 1,5 dl lemon curd

Egy deci langyos tejben elkevertem kevés cukrot és belemorzsoltam az élesztőt, felfuttattam. A lisztet, a vajat, a cukrot, a pici sót, a tejfölt meg két tojást egy nagy tálba tettem, majd a közepébe öntöttem a felfuttatott élesztőt és összegyúrtam a tésztát. A langyos tejet kis adagokban adagoltam hozzá, addig amíg jó puha tésztát nem kaptam. Fél órát pihentettem a tésztát, majd 6 részre osztottam. Kör alakúra kinyújtottam és cikkekre osztottam. A töltelék hozzávalóit nem főztem, csak kikevertem, a mákos pont jól kenhető lett a lemon curd-től.
A cukor mennyiségét pedig az ízlésünk szabja meg. Mindegyikre raktam a töltelékből és feltekertem kis kiflinek. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam és a tetejüket lekentem egy felvert tojással és előmelegített sütőben 160 fokon szép halvány sárgára sütöttem, ez olyan 20-25 perc. Amikor kihűlt megszórtam porcukorral.

Nagyon finom!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése