2010. december 29., szerda

Öregtészta

Van valaki a világhálón, akiről csak felsőfokban tudok beszélni.
Ő Limara. MINDENT tud, ami a kenyerekről, kelt tésztákról szól.
Már jó ideje nézegetem az oldalát. Sokáig csak ámultam és bámultam, hogy mit és hogyan csinál.
És persze "folyt a nyálam". Aztán elkezdtem foglalkozni a gondolattal, hogy próbálkoznom kellene, hátha az Ő segítségével hasonló dolgok sikerülnének. Úgy gondoltam, hogy mivel a kenyér izgatott a legjobban, ezért a fehér kenyérrel próbálkozom először.
Ehhez az első lépés az öregtészta elkészítése kellett.
Mindent úgy csináltam, ahogy Limara írta.
Sikerült.


3 dl langyos víz
csipet só
50 dkg liszt
1 ek. olaj
1 tk. cukor
1 dkg élesztő


Én kézzel dagasztottam gép hiányában.
Hűtőben tényleg el van 1 hétig (már ha meg nem sütöm fini kenyérnek).
Aztán kezdem újra...:)) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése