2010. december 30., csütörtök

Tiroli rétes

Az ünnepek után  hiába voltunk még tele süteménnyel, az én kislányom reklamált, hogy amit ő kért azt bezzeg nem sütöttem. Finom pudingos rétesre fájt a foga.
Na jó, gondoltam, rendes anyuka leszek, és bár nem kívánkoztam a konyha környékére, azért neki álltam receptet keresni. Tudtam, hogy egyszer már megsütöttem, csak azt nem, hogy hová tettem a receptet.
Fél óra után előkerült, de közben a netet is böngésztem.
Ismét Limaránál találtam receptet. A croissant tésztájából készítette a rétes tésztáját.
Nem csináltam még hajtogatott vajas leveles tésztát, de az ő útmutatásával neki álltam.
Tényleg inkább időigényes, mint nehéz. De azt hiszem, amíg a tészta két hajtogatás között pihizik a hűtőben, addig sok mindennel lehet foglalkozni. A megadott mennyiségből 2 nagy rúd rétes lett. Az egyik vaníliás-meggyes, (mivel nem volt itthon 2 cs. vanília pudingom, ezért) a másik túrós-meggyes lett.
Hogy milyenre sikerült?
2 napja csináltam és már kérik a következőt, mert már ugye elfogyott.



Vajas tészta:
20 dkg hideg vaj
8 dkg liszt

Kelttészta:
1,5 dl hideg! víz
1 dl hideg! tej
1 tojás
3 ek. cukor
csipet só
csipet aszkorbinsav (helyettesíthető 1 ek.ecettel)
50 dkg liszt
2 dkg friss élesztő

Limara leírása
Fontos, hogy minden hozzávaló hideg legyen. Mikor kész, kicsit nagyobb téglalapra igazítom, mint a vaj, azt a közepére helyezem, és becsomagolom a tésztával. Rövidebb oldalával helyezem magam elé, majd a nyújtófával ütögetve elkezdem nyújtani. Mikor már ujjnyi vastag, következik a szimpla hajtogatás. A tészta felső harmadát lehajtom a középső harmadra, majd az alsó harmadot felhajtom a dupla réteg tésztára. Elfordítom 90 fokkal megint kinyújtom ujjnyi vastagra és jön a dupla hajtogatás. A tészta most a szélesebb oldalával van előttem, mindkét oldalról a közepéig visszahajtom, majd közepén még félbehajtom. Folpackba csomagolom és hűtőben pihentetem egy órán át. A nyújtást és a hajtogatásokat még kétszer megismétlem.
4 felé osztom a tésztát.
Kinyújtom az egyiket téglalap alakúra, rá a töltelék, majd a felső lapot bevagdaltam a kés hegyével hosszában. Úgy helyezzük rá a töltelék tetejére,hogy a két tésztalap széle találkozzon, ott nyomkodjuk jól meg és vágjuk egyenesre. Tojással kenjük le és előmelegített sütőben (villanytűzhelynél 220 fokon 25 percig) sütjük.
Ugyanígy csináljuk a másikkal is.

Pudingos-meggyes töltelék:

1 cs.főzés nélküli vaníliás pudingot 1,5 dl tejjel kikeverünk.
A tészta közepére hosszában kenjük a sárgacsíkot és rárakjuk a meggyet.

Túrós-meggyes:

25 dkg túró
1 dl tejföl
1 tojás sárgája
1 ek. gríz
csipet só
4 ek. porcukor
vanília
1 citrom reszelt héja

Kikevertem, a tészta közepére kentem, majd megraktam meggyel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése