2011. január 21., péntek

Kefíres-sonkás tekercs


Még a múlt héten készült ez a finom tekercs. Nem ezt akartam. Kicsi kisleányom szeretett volna sonkás tekercset enni, amit egy blogon találtam (egyszer itt lesz az is) de kicsit összekevertük a recepteket. Én a habkönnyű sós kifli receptjét dagasztottam be. Mit lehet ilyenkor csinálni? Kicsit "összemostuk" a kettőt. Nem hittem volna, de nagyon finom lett.

70 dkg liszt
2 tojás
1 kefír
1 dl olaj
Csipet só
6 dkg cukor
1 dl tej
5 dkg élesztő

20 dkg vaj
2 gerezd fokhagyma
5 dl tejföl

50 dkg sonka (akár uzsonna, akár házi füstölt hmmm….)
4 db vöröshagyma
30 dkg sajt

Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttatjuk, majd a hozzávalókkal együtt kelt tésztát dagasztunk.
A vajat megolvasztjuk és belekeverjük a reszelt fokhagymát.
Ha megkelt 4 felé osztjuk. Kör alakúra sodorjuk. 
Megkenjük a  fokhagymás vajjal és a tejföl negyedével.
Apróra vágott sonkát, vékonyra felszeletelt hagymát  és reszelt sajtot teszünk rá.
Feltekerjük, trapéz alakúra vágjuk.
Tetejét tojássárgájával megkenjük és még szórunk rá egy kis reszelt sajtot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése