2011. január 31., hétfő

Mákvirág


Szombaton anyukámék disznót vágtak. Gondoltam, hogy a sok hús mellé jól jönne valami kis édesség, így itt volt az alkalom,hogy kipróbáljam a mákvirágot. Péntek este neki álltam.
Nem is tudom, hogy a mákvirág receptjét, hány blogon is olvastam. Így gondolkoznom kellett, hogy kit is írjak be, hogy hol olvastam. Mivel Szemirámisz  oldalát nagyon szeretem, ezért most őt jelölöm be, hogy a recept tőle származik (nekem – tőle) bár írta, hogy ő is úgy találta más blogon, (hátha egyszer erre téved, nehogy gond legyen).
Annyit módosítottam, hogy én csak sima liszttel dolgoztam.

50 dkg liszt
4 dkg élesztő
3,5 dl tej
2 ek. Olaj
5 dkg cukor
Pici só

Töltelék:
20 dkg mák
15 dkg cukor
2 cs. vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja

7 dkg vaj
1 tojás

1,5 dl tej
2 kk. porcukor

Élesztőt a tejben, cukorral felfuttattam, majd liszttel együtt bedagasztottam.
Mikor megkelt, lisztezett deszkán kinyújtottam, a felolvasztott vaj háromnegyedével megkentem, rászórtam a mák tölteléket és a maradék vajjal meglocsoltam. Feltekertem és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam.  Lehet, csak én éreztem, hogy ügyetlen voltam a kör formázásakor, de azért valahogy sikerült. Úgy kell bevágni, hogy a belső fele egyben maradjon, majd mindegyiket kicsit kifordítottam.
Mivel a másnapi disznóvágásba szerettem volna frissen vinni, ezért a croissanthoz hasonlóan jól lefolpakkoztam, konyharuhával letakartam és másnap reggelig hidegre tettem. (Ezt azt hiszem máskor is más kelt tésztával is megfogom csinálni.)
Nagyon szépen megkelt.
Reggel  lekentem a felvert tojással és 180 fokos sütőben kb.30 perc alatt szép pirosra sütöttem. Mikor megsült a cukros tejjel lekentem és frissen vittem anyukámékhoz.
Nagyon finom lett.



1 megjegyzés:

  1. Helló Picur!
    Nagyon szép! Egyszer láttam hasonlót, de az dióval volt töltve és meggyel. Üdv. Csokisa

    VálaszTörlés