2011. január 28., péntek

Palócleves és tejfölös pogácsa


Már régóta készültem, hogy palóclevest főzök. A munkahelyemen szoktam enni,s olyankor mindig fogadkozom, hogy én is elkészítem. Aztán csak mindig elmaradt. Most sem teljes, mert zöldség nélkül készült, de már nem halogattam tovább. Így is nagyon finom, és a mellé sütött tejfölös pogácsával jó kis laktató ebéd lett. Egyszerű és gyors mindkettő elkészítése.

50 dkg comb
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
4 babérlevél
Bors
Paprika
Ételízesítő
Olaj
6 db krumpli
25 dkg vajbab
1 tk. rétesliszt
2 dl tejföl

A felaprított hagymát olajon üvegesre dinszteltem, majd rátéve a felkockázott húst fehéredésig pároltam. Megszórtam piros paprikával, felöntöttem vízzel és ízlés szerint sóval, borssal, ételízesítővel, babérlevéllel fűszereztem.  Ha félig megfőtt hozzáadtam a felkockázott krumplit, majd 10 perc (most üveges, ezért nem kellett sokat főzni) után a vajbabot. Mikor mindkettő megpuhult, a tejfölt csomómentesre kevertem a liszttel és forró levesből hozzátéve (nehogy megcsomósodjon a levesbe) simára kevertem. Ezután óvatosan a levesbe öntöttem és még pár percig együtt főztem.


Tejfölös pogácsa:

Palócleves mellé első osztályú (de gulyás és ragu mellé sem utolsó).


Finom, a házi zsírtól könnyű, puha és egyszerű az elkészítése.

60 dkg liszt
18 dkg zsír
2 tojássárgája
2 dl tejföl
3 tk. só
3 dkg élesztő
1,5 dl tej
Pici cukor a kelesztéshez
1 tojás a lekenéshez
Sajt
Szezámmag

Az élesztőt langyos tejben pici cukorral felfuttattam. A lisztet, a zsírral, 2 tojássárgájával, tejföllel, sóval és a felfuttatott élesztővel közép kemény tésztát gyúrtam. 1 órás kelesztés után, lisztezett deszkán 2-3 cm-re nyújtottam, lekentem a felvert tojással és reszelt sajttal, szezámmaggal megszórtam, majd kiszaggattam. A tepsibe még 15 percet kelt, utána ment a sütőbe.160 fokon légkeveréssel (nem mértem), de kb.10 perc alatt megsült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése