2011. január 7., péntek

Fish and chips


Szerettem volna valami finom halas ételt, de nem a megszokottat, hanem valami újat. Vagyis nekünk újat, mert amit a „nagy körülnézésben” találtam, már elég sok helyen ismerik. Főleg Angliában, ahol ezt nemzeti eledelként tartják számon.
Sebaj, ez minket egyáltalán nem zavar, sőt tapasztalatokat minél több helyről érdemes szerezni.
Így volt ezzel a Fish and chips-el is. Sokan és sok féleképpen készítik. Próbáltam valamit összehozni. Szerintem nem utoljára tettem, mert mindenkinek ízlett.
Hekkfilé volt itthon, de gondolom másból sem rossz.

1 kg Hekkfilé feldaraboltam, sóztam.

Sörtészta:
15 dkg liszt
3 tojás
2 dl sör
2 kk. sütőpor

A halról papírtörlővel leittam a nedvességet, és feldaraboltam. 1 filét kb. 3-4 felé.
Lisztes masszában jól átforgatjuk és forró sütőben  egy-egy oldalát 3-4 perc alatt átsütjük.
A köret természetesen tepsiben sült hasábburgonya volt. A krumplit nagyobb hasábokra vágva, sült krumpli fűszer keverékkel beszórva és pici olajjal meglocsolva sütöttem.
Majonézmártással tálaltam.
Nagyon finom!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése