2011. január 6., csütörtök

Töltött paprika



Ismét egy nagy kedvenc. Ilyenkor télen bajban vagyok, hogy nincs a kertben paprika.
Nem mintha megennénk a paprikát, inkább csak kiesszük a tölteléket belőle, bár én nyáron szeretem, de ilyenkor már olyan mű íze van. Nem az igazi.
Ezért csaltam egy kicsit vele, hogy mégis legyen egy kis paprika benne. A nyáron üvegbe eltett lecsóból kanalaztam a főzővízbe úgy kb. 4 evőkanállal.  Tudom sokan egyből a paradicsomszószban főzik ki a gombócokat, de én már egyszer-kétszer megjártam vele, hogy odakozmáltattam egy kicsit az alját. Mióta külön főzöm, semmi problémám nincs vele. Így mikor átraktam a szószba a gombócokat, a lecsó nem került bele. És mivel a főzővízzel öntöttem fel a szószt az íze azonban ott volt. Egyszer valahol olvastam, hogy egy kis tejszínt is lehet beletenni, így nem bántja a gyomrot. Sokan ezért nem merik megenni, hiába szeretik, mert utána jajgatnak.  Kipróbáltam már tejszínnel is. Az ízén nem változtat, én egy kicsit selymesebbnek éreztem. De azért remélem, még sokáig nem lesznek gyomor problémáim!
Elég nagy adagot szoktam főzni, hogy maradjon másnapra is.
Ebből a mennyiségből most 25 gombóc lett.

1 kg darálthús
40 dkg rizs (félig megfőzőm)
3-4 tojás (mérettől függő)
Só, bors ízlés szerint

3 nagy dobozos sűrített paradicsom
5 evőkanál olaj
5 evőkanál liszt
Só és cukor ízlés szerint

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése