2011. január 16., vasárnap

Töltött karaj


Egyik délután Szemirámisz függőkertjét nézegetve találtam rá erre az egyben sütött töltött karajra. Le is csaptam az ötletre. Gondoltam ez épp jó lenne hétvégére. Sejtettem, hogy a lányok szalagavató után nem akaróznak majd korán kelni, hogy esetleg besegítsenek a konyhában, ezt meg el tudnám készíteni előre szombat délután. Kicsit átgondolva és felturbózva a receptet, lett belőle igazi finomság. 

1,5 kg csont nélküli karaj
10 dkg bacon
30 dkg csibemáj
1 konzervgomba
10 dkg sajt
Mustár
Bors
Töltött húsok fűszerkeveréke
5 ek.olaj

A húst úgy vágtam fel, hogy egy nagy téglalapot kapjak.
Kicsit kiklopfoltam, sóztam, borsoztam, bekentem mustárral. Ráterítettem a bacont, majd a gomba, máj, sajt következett. Óvatosan feltekertem és megkötöztem.
Befűszereztem és kevés olajon minden oldalát átpirítottam.
Ezután jénaiba tettem, a maradék olajat aláöntöttem. Lefóliáztam és 180 fokon kb.2 órát sütöttem.
Az utolsó negyedórában már fólia nélkül sült.
Burgonyapüré lett a körete.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése