2011. január 12., szerda

Túrós táska


Valami túrós, valami édes, valami kelt, valami finom.
Ilyen a túrós táska. Sajnos mazsola nem kerülhet bele, mert a lányok nem hajlandók megenni. De már most tudom, hogy legközelebb lesz benne. Majd valahogy megjelölöm melyikbe tettem. Egy kicsit átalakítottam Limara túrós batyuját, vagyis a mennyiségeket növeltem. Régen "csak" magam szerint dagasztottam, de azt hiszem ezután ezt a receptet fogom követni. Ez az igazi.

Kelt tészta:

75 dkg liszt
10 dkg olvasztott vaj
3 dkg élesztő
2 mk. só
4 ek. cukor
3 dkg élesztő
4 dl tej
2 tojás

Kézzel dagasztottam, míg szép sima nem lett, majd duplájára kelesztettem.

Töltelék:

50 dkg túró
2 ek. búzadara
6 ek. cukor
2 cs. vaníliás cukor
1 citrom héja
Pár csepp citromlé is mehet bele
2 tojássárgája
2 tojásfehérje habbá verve

Kinyújtom a tésztát 2-3 mm-re, négyzet alakúra vágom, közepébe halmozom a túrótölteléket. Sarkainál összefogom, sütőpapírral bélelt tepsibe rakom és még pihentetem egy fél órát. Közepes sütőben (kb.180-190 fokon 15-20 perc alatt) szép pirosra sütöm.
Ebből a mennyiségből 28 db táska lett.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése