2011. január 8., szombat

Zsemle


Ma Limara kenyere után, zsemlével próbálkoztam.
Úgy, ahogy nála van. 
Ismét csak felsőfokban tudok beszélni róla! Nagyon nagy sikere volt. Van egy érzésem, hogy ezután sűrűn kell készítenem, mert összehasonlíthatatlanul jobb, mint a bolti zsemle!
Na és ettől jól is lehet lakni! 11 db zsemle lett, ami 12 dkg darabonként.
Volt itthon vásárolt is. Lemértem, még a 8 dkg sem éri el, inkább 7.
Én 2 tepsi közt sütöttem. Talán, ha nem egyszerre sütöm meg a 11 db-t, akkor nem sül össze az oldalánál,de ez az ég világon senkit nem zavart. Ennél nagyobb probléma ne legyen vele.
A sóból 1 kanállal többet tettem bele, mert a mi szájízünknek jobban megfelel. A kenyérbe is többet tettem, s ezért gondoltam, hogy ebbe is.  

Az eredeti recept:
3 dl víz
2 tk. só
csipet aszkorbin
2 ek. burgonyapehely
2 ek. olaj
20 dkg öregtészta
50 dkg BL 80 liszt
1 tk. cukor
1,5 dkg élesztő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése