2011. február 5., szombat

Kakaóscsiga és tejes burgonyaleves


Egyszer régen, vagy 1 éve, már megsütöttem Limara kelt  kakaóscsigáját.
Tegnap eszembe jutott, hogy újból elő kéne venni. Úgy emlékeztem, hogy nagyon finom volt és édeset szerettem volna sütni. A memóriám nem csalt meg, nagyon-nagyon finom lett ismét.
Dupla adagot készítettem (amiből 38 darab csiga lett) ezt írom le:

1 kg liszt
15 dkg vaj
5 dkg friss élesztő
2 mk. Só
5 dl tej
2 tojássárgája
8 ek. Cukor

6 ek. Kakaó
14 ek. Porcukor
10 dkg vaj

2 dl tej
2 cs. vaníliás cukor

1 dl  langyos tejben 2 ek. cukorral felfuttattam az élesztőt.A vajat megolvasztottam.
Az összes hozzávalóval együtt bedagasztottam, és duplájára kelesztettem.
Mikor megkelt a dupla mennyiség miatt kétfelé vettem és lisztezett deszkán a felét téglalapra nyújtottam.
Megolvasztottam a 10 dkg vajat és a felét rákentem a tésztára, majd először a kakaó felét, majd a porcukor felét szitával a tésztára szórtam. Feltekertem, mint a beiglit és kb. 2 ujjnyi vastagságúra felvágtam.
Sütőpapírossal bélelt tepsibe raktam és még kelesztettem 20 percet.
Ezután 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem.
Még forrón meglocsoltam a vaníliás tejjel.
Ugyanígy csináltam a tészta másik felével is.
Vacsorára nem maradt belőle, pedig 38 db nem kevés!
De hát ami jó, az jó!!!


 



Egy gyors levest készítettem a  csiga elé, amit nagyon szeretünk ez pedig a bazsalikomos tejes burgonyaleves.
Tényleg egyszerű és finom.
 Kb. 1 kg burgonyát  kockára vágtam és sós vízben feltettem főni. Tettem bele 4 babérlevelet és 1 kk. ételízesítőt. Mikor puha a krumpli, 3 ek. réteslisztet 2 dl tejben simára kevertem és a leveshez öntöttem. Utána öntöttem még 2 dl tejet és belemorzsoltam 1 bazsalikom kockát. Még kb. 5 percig főztem és már kész is. A végén ízlés szerint ecettel lehet ízesíteni, de a bazsalikomtól is finom, pikáns íze lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése