2011. február 6., vasárnap

Pavlova torta



Mindenkinél van néha, hogy a tojásfehérje felhalmozódik és nem tudja mi legyen vele, aztán egy idő után megy a kukába. Hát ennek elkerülésére nagyon jó recept a Pavlova torta. Egyszerű az elkészítése is.
Én most 7 tojásfehérjét használtam fel. Ebből egy jó kiadós torta lett, amit fél óra alatt eltüntettünk a tepsiből.

7 tojásfehérje
30 dkg porcukor
1 ek. Ecet (10 v. 15 %-os)
2 ek. Étkezési keményítő

2 dl habtejszín
1 cs. habfixáló
 ízlés szerint porcukor

6 db kivi
3 mandarin

A tojásfehérjét a cukor fokozatos hozzáadásával, a végén az ecet és a keményítő belekeverésével kemény és fényes habbá vertem.
A tepsibe sütőpapírt tettem, egy tányérral kört rajzoltam és ebbe a körbe halmoztam a tojáshabot úgy, hogy a szélein egy kicsit vastagabb legyen.
140 fokos sütőben kb. 70 percig sütöttem.
Amikor a hab kívülről kemény és szép világos a színe, akkor van kész. A gázt lekapcsoltam, az ajtót egy fakanállal kitámasztottam és a habot a sütőben hagytam kihűlni. Valamennyit esik össze a hűlés közben.
A kihűlt habot a felvert tejszínnel (ami akár 5 dl is lehet, nekem most csak 2 dl volt itthon) bevontam és a darabolt gyümölccsel kiraktam.
Könnyű és finom édesség!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése