2011. február 6., vasárnap

Sült pulykacomb, "kínaihús", tejszínben sült burgonyával és párolt lilakáposztával


A köretekkel sokszor bajban vagyok, mert ugye nem lehet mindig rizst vagy sült krumplit enni. Ma készítettem valami újat, ami nagyon finom lett és már biztos, hogy ismétlés következik. Sült pulykacomboz és „kínai”húshoz volt köret és mindegyikkel nagyon fini volt.

Volt még a múlt hétről egy fej lilakáposztám, azt még gyors kigondoltam, hogy megcsinálom mielőtt tönkremegy. Legyalultam, besóztam, majd fél óra állás után kinyomkodtam. Egy fej hagymát 3 ek. olajon üvegesre dinszteltem, rátettem a káposztát, pici borsot és cukrot szórtam rá, majd készre pároltam.
Mennyei ebédünk volt ma. 

1 kg burgonya
1 cs. sült krumpli fűszersó
2 dl főzőtejszín
2 dl tej
Bors
1 tk. Fokhagymakrém
5 dkg vaj

A burgonyát karikákra vágtam és jól összeforgattam a csomag fűszersóval. Szép sorban félig egymásra téve a kivajazott jénaiba raktam.
A tejszínt és a tejet összekevertem, sóztam, borsoztam, tettem bele kb. 1 teáskanálnyi fokhagymakrémet és az egészet a krumplira öntöttem. Vajdarabokat raktam a tetejére.
Letakartam fóliával és 190 fokos sütőben kb. 1 órát sütöttem, majd a fóliát levéve fél óra alatt szépen lepirítottam.
Nagyon finom, „specko” krumpli lett belőle!!




A pulykacomb is a legegyszerűbben készült. Befűszereztem tanyasi fűszersóval, jénaiba tettem, öntöttem alá egy kis olivaolajat, fél dl vizet és ment is 190 fokon a sütőbe a krumpli mellé.




„Kínai”húst viszonylag sűrűn készítek. Fogalmam sincs a recept honnan származik, de nem hiszem, hogy a kínaiakhoz bármi köze lenne. Mindenesetre mi így hívjuk. Nagy előnye, hogy előző nap be lehet (be kell) pácolni, megy a hűtőbe. 
12 szelet karajt (lehet tarja is) kiklopfoltam (sózni nem kell) és ment a pácba:

3 tojás
1 tk. só
Fél kk. bors
2 gerezd fokhagyma
2 ek. Ketchup
1 ek. Mustár
2 ek. Liszt
1 tk. Majoránna
1 tk. Piros arany

Jól összekevertem, beleforgattam a hússzeleteket és ment a hűtőbe. Közbe-közbe megforgattam.
Másnap lisztbe forgatva ki kell csak sütni. Finom, omlós husika!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése