2011. február 21., hétfő

Kínai kel főzelék


Kelkáposzta főzeléket szerettem volna főzni, de hihetetlen, hogy egyik nagy áruházban sem lehetett kapni.
Na de, ha már egyszer elhatároztam, hogy főzelék lesz, maradni akartam ennél az ötletnél. Egyszer csak „szembejött” velem a kínai kel. 
Na, gondoltam ez lesz a főzelék alap. Soha nem ettünk még (amin most biztos páran nevetnek), de egy-két kollégát megkérdeztem és nyugtáztam, hogy mások is vannak így.
És ha már egyszer rokonságban van (szerintem) a kelkáposztával, ugyanúgy készítettem el.

1 fej kínai kel (kb. 1 kg)
50 dkg burgonya
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
Majoránna
Olaj

5 ek. olaj
5 ek. liszt
0,5 l


A vöröshagymát apróra vágva pici olajon megdinszteltem, majd rátettem a vékony csíkokra szeletelt kelt és a kockára vágott burgonyát. Felöntöttem annyi vízzel, hogy egy ujjnyira ellepje. Ízesítettem sóval, zúzott fokhagymával és bőven majoránnával.
Mikor megfőtt 5 ek. olajból és 5 ek. lisztből világos rántást készítettem, felöntöttem 0,5 l tejjel, simára kevertem és a főzelékre öntöttem. Még pár percig együtt forraltam.
Sertéscombból készült pörkölt volt hozzá.
Nem utoljára készült, mert nagyon finom, könnyű főzelék lett. Nem volt erős káposzta íze és szerintem nem bántja annyira gyomrot, mint a kelkáposzta.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése