2011. február 20., vasárnap

Zserbó


Nagyon régen sütöttem zserbót. Tegnap este nem tudom, hogy jutott eszembe, de ma úgy gondoltam, hogy főzés közben elkészítem, ha már egyszer a sütőt be kellett kapcsolnom a hús sütéshez, utána a kenyér sült, így egyszeri sütő indítással minden meglett.
(Sajnos a drága villany mellett arra is gondolni kell, hogy hányszor kell bemelegíteni a sütőt.)

50 dkg liszt
2 dkg élesztő
1 dl tej
2 tojássárgája
15 dkg zsír
1 cs. vaníliás cukor
5 ek. porcukor

20 dkg darált dió
20 dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor
Baracklekvár

A tészta hozzávalóit összegyúrtam és kb.1 órát pihentettem, majd 3 részre osztottam.
Az első tésztát  gáztepsi nagyságúra sodortam, tepsibe tettem, jól megkentem baracklekvárral és megszórtam a cukros dió felével. Ezután jött a második tészta, amit ugyanúgy készítettem.
A végén a 3.tésztával betakartam, villával megszúrkáltam, ha gőz keletkezne tudjon távozni.
Előmelegített 180 fokos sütőbe téve kb.20 perc alatt megsült. 
Mikor kihűlt csokimázt tettem rá.

20 dkg porcukor
Fél dl víz
2 ek. kakaó
5 dkg vaj





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése