2011. február 27., vasárnap

Töpörtyűs pogácsa


Régóta szerettem volna töpörtyűs pogácsát sütni, mert mindenki szereti. Egy baj van vele, hogy jó kis házi töpörtyű csak disznóvágáskor van. Anyukámék évente kétszer vágnak disznót, de amit kapunk friss töpörtyűt inkább megesszük úgy, ahogy van. Szívem szakadna meg, ha pogácsát kéne belőle sütnöm. A bolti nemcsak, hogy horribilis áron kapható, de a nyomába sem ér a házinak. Így maradtam a töpörtyűkrémnél. Viszonylag sűrűn veszünk, mert tényleg finom. Tudom, hogy becsapjuk magunkat, és nem olyan mintha a friss darált töpörtyű lenne benne, de nekünk bevált. És nagyon finom!
Még szerdán készült, de mostanában túl sűrű napok voltak, hogy feltegyem.

1 kg liszt
5dkg élesztő
2 dl tej
Pici cukor
2 tojás
10 dkg zsír
50 dkg töpörtyűkrém (vöröshagymás)
3 kk. só
Fél kk. bors
1 kis doboz tejföl
Még annyi tej, amennyit igényel

A tejet meglangyosítottam, belemorzsoltam az élesztőt és pici cukorral felfuttattam.
A lisztbe tettem a tojást, zsírt, fele töpörtyűkrémet, sót, borsot, tejfölt, a felfuttatott élesztőt és jól összegyúrtam annyi tejjel, hogy közép kemény tésztát kaptam.
20 perc pihentetés után kinyújtottam, megkentem a töpörtyűkrém másik felével és hajtogattam. Fentről le a harmadát, lentről fel a másik harmadát, balról jobbra, majd jobbról balra. Ezt még háromszor megismételtem 20 percenként.
Végül kb.2 cm-re nyújtottam, tetejét késsel bevagdaltam és pogácsaszaggatóval kiszaggattam.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, tojássárgájával megkentem a tetejét és még 15 percet pihentettem. Előmelegített 200 fokos sütőben kb. 10 perc alatt megsült.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése