2011. február 27., vasárnap

Töltött gomba


Vettünk 2 kg gombát, amiből töltött gombát terveztem. Az eredeti ötlet Gizitől származik. Nála fedeztem fel nem olyan rég, a többi finomság között. Érdemes hozzá „betérni”.
Egy kicsit átalakítottam. Krémsajt, bor és petrezselyem hiányában ezek kimaradtak, de a család nyugtázta, hogy:”ilyen sem lesz többet”, ami nálunk azt jelenti, hogy finom.
És tényleg nagyon finom, úgyhogy listán marad!

18 gombafej
10 dkg füstölt kolbász
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
4 szelet sajt
1 tojás
9 szelet füstölt sajt
Bors

A gombát megtisztítottam és besóztam.  A szárát kivágtam és apróra szeleteltem.
Felaprítottam a hagymát, fokhagymát és a kolbászt is apró kockára vágtam.
A kolbászt zsírjára sütöttem, majd a serpenyőből kivéve bele tettem a hagymát.
Mikor üvegesre párolódott, hozzáadtam fokhagymát, gombaszárat,  sóztam, borsoztam és puhára főztem. Levettem a tűzről, belekevertem a 4 szelet sajtot, amit előtte felkockáztam, a tojást és visszaraktam a kolbászt is. Még egy percre visszatettem a tűzre. Kihűlés után megtöltöttem a gombafejeket, tetejére szeletelt füstölt sajt került.
Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam és előmelegített sütőben kb. fél óra alatt szépen megsült.
Rizzsel és tejfölös gombamártással tálaltam. 



A maradék gombából közben tejfölös gombamártást készítettem, ami nagyon feldobta az ebédet. 

6 gomba
5 dkg vaj
7 dl víz
1 leveskocka
Bors
2 dl tejföl
3 ek. rétesliszt

A gombát apróra vágva a vajon picit megdinszteltem, sóztam, borsoztam, majd felöntöttem 7 dl vízzel, dobtam bele egy leveskockát és puhára főztem. Közben a tejfölt elkevertem a liszttel és a kész gombából pár kanállal tettem bele, hogy átmelegedjen a tejföl, simára kevertem, majd hozzáöntve a többi gombához még pár percig együtt főztem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése