2011. február 27., vasárnap

Töltött mandulás szelet


Még egy töltött, de ez édesség. Dr. Oetker süteményes könyvében lapozgatva találtam rá erre a finom süteményre. Az egyszerű és nagyszerű sütemények közé tartozik.
Nem bonyolult elkészíteni (bár elsőre nekem is annak tűnt, de nem az) és nagyon finom.

37,5 dkg liszt
5 dkg vaj
1 tasak szárított élesztő
5 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
Csipet só
1 tojás
2 dl langyos tej

A tésztához a vajat megolvasztottam és hűlni hagytam. A lisztet az élesztővel összekevertem, hozzáadtam a cukrot, vaníliáscukrot, sót, tojást, tejet, vajat.
Sima tésztává gyúrtam és lefedve, meleg helyen kelesztettem fél órát.
Közben a tetejére elkészítettem a mandulát.

15 dkg vaj
8 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
3 ek. Tejszín
10 dkg szeletelt mandula

A vajat a cukorral, vaníliás cukorral és tejszínnel együtt edényben, keverés közben felolvasztottam. A mandulát belekeverve, a masszát felfőztem, a tűzhelyről levéve és kissé hűlni hagytam.

A tésztát enyhén lisztezett deszkán újra gyorsan átgyúrtam és 30*40-es méretű tepsibe nyújtottam, villával megszurkáltam. Tetejére simítottam a mandulás masszát.
Még egy fél órát kelesztettem, majd előmelegített sütőbe 200 fokon kb. 20 perc alatt készre sütöttem.



Még sült, elkészítettem a tölteléket.

2 cs. vaníliás pudingpor
8 dkg cukor
7,5 dl tej
2,5 dl tejszín
1 cs. habfixáló

A pudingporból a tasakon lévő leírás szerint, csak 7,5 dl tejből pudingot készítettem és hűlni hagytam.
A tejszínből ízlés szerinti cukorral és a habfixálóval kemény habot vertem és a hideg pudingba beleforgattam
A kihűlt süteményt négy részre vágtam, mindegyik darabot vízszintesen elvágtam és a krémmel megtöltöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése