2011. február 16., szerda

Túrógombóc


Holnapra ismét egy gyors ebéd készült. A túrógombóc mindenki kedvence.
A leggyorsabban én tejbepapiból (darából) készítem. Mint majdnem mindent ezt is nagy adagban csináltam…
Ebből a mennyiségből 66 gombóc lett!

1,5 l tej
35 dkg búzadara
Csipet só
75 dkg túró
20 dkg cukor
1 cs. vaníliáscukor
Reszelt citromhéj
Zsemlemorzsa
Olaj
Fahéj

A tejből (csipet sóval), búzadarából közepesen kemény tejbepapit főztem és még forrón beletettem a cukrot.
Amíg hűl, addig az olajban megpirítottam a zsemlemorzsát, amit fahéjjal ízesítettem.
A kihűlt tejbepapit összekevertem a túróval és a citromhéjjal, vaníliáscukorral.
Vizes kézzel gombócokat formáztam és a fahéjas zsemlemorzsába forgattam.
Holnap pár másodperc alatt  a mikróba megmelegítjük és porcukorral megszórva szépen megesszük. Nyamiiiii…….

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése