2011. március 1., kedd

Almatorta


Ha valami gyors és finom édességre vágyunk, a legtöbbször almatortát sütünk.
Alma és a többi hozzávaló általában mindig van itthon és különösebb előkészületet sem igényel. Ripsz-ropsz össze lehet állítani és mehet a sütőbe.

12,5 dkg vaj
12,5 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
Csipet só
Pár csepp citromlé
Vagy citromhéj (de mehet mindkettő)
3 tojás
20 dkg liszt
2 csapott tk. Sütőpor
1-2 ek. tej

A vajat a cukorral jól kikevertem, majd mehet bele a v. cukor, só, citromhéj (lé). Mikor szép sima, egyesével belekevertem a tojásokat és fokozatosan a sütőporos lisztet. Annyi tejet adtam hozzá, hogy a tészta a keverő kanálról leszakadjon.
Kikent 26 cm átmérőjű tortaformába simítottam. A tetejét hámozott, magházát eltávolított fél vagy negyedekre vágott almával kiraktam. Az almák tetejét hosszában többször bevágtam. 
Előmelegített 180 fokos sütőben kb.45 perc alatt készre sütöttem.
Sütés után még forrón baracklekvárral megkentem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése