2011. március 1., kedd

Rakott kel


Nem is emlékszem, hogy mikor készítettem utoljára bármiből is rakottat. Ez alól egyedül a rakott krumpli a kivétel, mert az sűrűn van, és abból sosem elég. Ha években kellene számolnom, van annak már vagy 15 éve is. Nem tudom miért maradt el, pedig a babtól kezdve a karfiolon át, a kelig mindent csináltam. A lányok lettek egyre válogatósabbak és soha nem díjazták mikor megemlítettem. Érdekes míg kicsik voltak bármit megettek.
Ijesztgetem őket (pedig valóság), hogy válság van nem válogathatnak, de azért igyekszem a kedvükre főzni.
Még a múlt héten gondoltam ki, hogy lesz ami lesz, megeszik vagy nem, a következő héten rakott kel lesz egyik nap.
A múltkor olyan jól sikerült a kínai kelből a főzelék, hogy gondoltam most megismétlem, de rakott kelnek. Ebben sem kellett csalódnunk, mert nagyon finom lett.
És csoda egy szó nélkül megették.!

1 nagyobb fej kínai kel
2 bögre rizs
1 kg darált hús (sertés v. pulyka)
1 nagy fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
3 ek. olaj
Bors
Pirospaprika
Őrölt kömény
1,5 nagy pohár tejföl

A hagymát apróra vágtam, rátettem a darált húst és fehéredésig pirítottam. Sóval, borssal, fokhagymával, pirospaprikával ízesítettem, majd felöntöttem annyi vízzel, hogy épphogy ellepje és 30 percig főztem.
Míg főtt, addig a kelt ujjnyi csíkokra vágtam és sós, köménymagos vízben 10 perc alatt előfőztem. Ezután leszűrtem és lecsöpögtettem.
A rizst a szokásos módon megfőztem.
Egy nagyobb jénai tálat kiolajoztam és egy réteg kelt terítettem bele. Erre ment a rizs fele, rá a hús, fél pohár tejföl, rizs, kel, és egy nagy pohár tejföl a tetejére. Előmelegített 180 fokos sütőbe téve kb.35 perc alatt szép pirosra sütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése