2011. március 3., csütörtök

Lekváros bukta


Már délután azon járt az eszem, hogy mit is dagasszak, ami édes. Először aranygaluskára gondoltam, aztán valahogy bejött a képbe a lekváros bukta. Rég volt, így ezt választottam.
(Azért az aranygaluskát is megcsinálom a közel jövőben.)

1 kg liszt
10 dkg vaj
2 tojás
5 dkg élesztő
5 dl tej
5 ek. cukor
Csipet só

Az élesztő felfuttattam 2 dl tejben, amihez 2 ek. cukrot adtam. A vajat, hogy tudjak vele dolgozni langyosra olvasztottam. Ezután az összes hozzávalót egybedagasztottam.
 Mikor a duplájára kelt, lisztezett deszkára borítottam, kb. 1 cm-re nyújtottam és egyenlő kockákra felvágtam. Mindegyikre egy csík baracklekvárt raktam. Szívesen használom a sütőlekvárt, mert nem folyik ki, meg szeretjük is. (Lehet finomabb lenne jó kis keményebb házi lekvárral, de annyi nincsen sajnos.)
Feltekertem, 30*40-es tepsibe tettem és még egy 20 percet hagytam kelni. Addig előmelegítettem a sütőt 200 fokra. Mielőtt a sütőbe tettem, megkentem felvert tojással. Visszavettem a sütőt 180 fokra és kb. 25 perc alatt szép pirosra sütöttem.
Mikor langyosra hűlt, kiborítottam a tepsiből és óvatosan szétszedtem, porcukorral megszórtam.
Ebből a mennyiségből 24 db bukta lett. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése