2011. március 13., vasárnap

Aranygaluska


Tegnap ebédre aranygaluska volt.
Elég régen volt, s már pénteken gondoltam, hogy meg kéne csinálni. Mindig segítséggel készítem.
Legelső alkalommal sietnem kellett, ezért szóltam a legkisebbnek, hogy ugyan már segítsen legalább a dióba forgatni. Azóta ő szól, hogy ugye szaggathatja. Persze így „lopkodhatja” a nyers tésztát, amit imád.
Most is jött és szaggatott, forgatott, na meg evett…..:)
Nem bánom, közben tanul is.

Ez az adag 6 személyre szól:


70 dkg liszt
15 dkg porcukor
5 dkg vaj
5 dkg élesztő
3 dkg só
2 tojás
2,5 dl tej
1 citrom héja

A vaníliasodóhoz:
9 dl tej
1 cs. vaníliás cukor
4 tojássárgája
12 dkg cukor
4 dkg liszt
kevés rum

A szóráshoz, kenéshez:
8 dkg darált dió
8 dkg kristálycukor
olvasztott vaj    

A tejet meglangyosítottam és a többi hozzávalóval együtt bedagasztottam.
Míg kelt a tészta, kivajaztam a tepsit, összekevertem a diót a cukorral és megfőztem a vaníliasodót.
A tojássárgáját a liszttel és 2 dl tejjel simára kevertem. A maradék tejet a cukorral feltettem főni, mikor már majdnem forr a tej, szép lassan hozzáadom a tojássárgáját.  Kis lángon szép lassan besűrítettem.
A megkelt tésztát deszkára borítva kinyújtottam és pogácsa szaggatóval a kislányom kiszaggatta, először olvasztott vajba, majd  cukros dióba forgatta, tepsibe (30*40-es) rakta sorba és egymásra.
A maradék diót ráöntöttük a tetejére.
Még egy fél órát kelt, aztán ment a 180 fokos sütőbe, ahol kb.30 perc alatt szép pirosra sült.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése