2011. március 13., vasárnap

Scali kenyér és Scali kenyér másként

A héten kipróbáltam Limara két csoda kenyerét, a Scali és a Scali kenyér másként is.
Hát mindkét kenyérről csak felsőfokban tudok szólni. Nem tudom, hogy hová tudja még fokozni Limara a kelt tésztákkal való bűvészkedését, de én már újat mondani nem tudok. Ahogy olvasgatom nála a megjegyzéseket, nagyon sokan dicsérték már és én csak csatlakozni tudok a többséghez, na és persze lelkesen kísérletezem tovább. Van még mit bőven megsütnöm és tanulnom.
A lányok már lassan reklamálnak, ha van nap, amikor nem sütök és bolti kenyeret kell enni.
Azért ha ez így folytatódik, lassan mehetünk új ruhákat vásárolni, mert kihízzuk a mostanit.
Mindkét kenyeret öregtésztával készítettem, a kovászos kenyerekig még nem jutottam el.
Nagyon finom mindkettő!!!

Scali kenyér

28 dkg BL 80 liszt
25 dkg öregtészta
2 tk. Só
1,6 dl víz
2 ek. tej
2 ek. olaj
1 dkg friss élesztő
Csipet aszkorbinsav

Fél csésze szezámmag
1 tojásfehérje
  
Limara szárított élesztőt írt, de nem volt itthon, ezért friss élesztőt tettem bele.
Ezután mindent úgy csináltam, ahogy ő leírta.



Scali kenyér másként


30 dkg  BL 80 liszt
10 dkg rozsliszt
25 dkg öregtészta
2 ek. olaj
 3 kk. só
1 tk. Cukor
1 dkg friss élesztő
2,4 dl víz
Csipet aszkorbinsav

3 ek. lenmag
3 ek. napraforgómag
1 tojásfehérje

Szintén az ő útmutatása után csináltam, de míg nála búza vagy tönkölyliszt van én rozsliszttel "másítottam át".
Nagyon-nagyon finom lett, mindenki imádja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése