2011. március 13., vasárnap

Chilis bab


A héten elég jól elmaradtam a receptekkel, így ma több is felkerül.
A hét közepén volt egy kedvencünk a Chilis bab. Szeretem, mert sok macera nincs vele. Ha másnapra melegítős ebédet tervezek, mindig szóba kerül, hogy mikor is volt.
A miénk annyiban különbözik az eredetitől, hogy nem darált hússal készül, hanem apró kockára vágott sertéscombból. Nem tudom miért idegenkedem, hogy darált húsból legyen. Pedig a darált húst szinte nincs hét, hogy ne használnám valamilyen formában, de ebbe valahogy nem megy. 
Nekem így sokkal gusztusosabb.

1 kg sertéscomb
1 nagy fej hagyma
50 dkg tarkabab
2 doboz konzerv csemegekukorica
2 cs. chilis bab alappor
Bors
Paprika

Ugyanúgy kezdtem, mint egy hagyományos pörköltet. Az apróra vágott hagymát megdinszteltem, majd rátettem a kockára vágott húst és fehéredésig pároltam. Sóztam, borsoztam, megszórtam piros paprikával és hozzáadtam a beáztatott babot. Felöntöttem annyi vízzel, hogy egy jó ujjnyira ellepje.
Mikor már majdnem kész, kevés vízben csomómentesre kevertem az alapport és hozzáöntöttem. Pár perc után ment bele a kukorica, amivel még egybe forraltam.
Finom, egyszerű egytálétel és tökéletes másnapra is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése