2011. március 6., vasárnap

Máktorta


Ezt a tortát először még disznóvágásra készítettem. Akkor nem került fel, mert a fotók lemaradtak, de annál finomabb, hogy innen lemaradjon. Mák szeretők nagyon fogják szeretni.
Ismét elkészítettem. Akkor vanília krémmel volt. Most is úgy indult, de vanília aroma helyett véletlenül narancs aromát tettem bele. Finom enyhe narancs ízű lett, és egyáltalán nem rontottam el, mert nagyon jó volt együtt a két íz.

26 cm-es tortaformához:
19,5 dkg vaj
13 dkg cukor
13 dkg liszt
1,5 tk. Sütőpor
10 dkg mák
4 tojás

A vajat a cukorral habosra kevertem, majd egyenként hozzáadtam a tojásokat, a sütőporos lisztet és végül a mákot. Sütőpapírral bélelt tortaformába öntöttem és 200 fokos sütőben kb. fél óra alatt megsütöttem.
Míg sült elkészítettem a krémet.

3 t. sárgája
13 dkg porcukor
2,6 dl tej
19,5 dkg vaj
1,5 tk. Vanília vagy narancs aroma

A tejet feltettem főni a porcukorral, mikor már meleg volt, levettem a tűzről és belekevertem a simára kevert tojássárgáját, majd visszatettem a tűzre és addig főztem, míg be nem sűrűsödött. Lehűtöttem, utána az aromával habosra kevert vajjal simára kevertem.
A kihűlt tortát kettévágtam, megtöltöttem a krém két harmadával. A maradék krémet kívülre kentem és megszórtam mákkal.
Csak másnap szeleteltem, így az ízek jól összeértek. Nagyon finom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése