2011. március 23., szerda

Házi lasagne


Egyik nagy kedvenceink közé tartozik a lasagne. Mivel a bolti nekünk nagyon drága és túl sokat kéne vásárolni ahhoz, hogy jól lakjunk, ezért házilag készül.
Kicsit több a munka vele, de megéri.

4 tojás
50 dkg liszt
2 kk.só
Víz

1 kg darált hús
1 fej vöröshagyma
2 fej fokhagyma
6 babérlevél
2 leveskocka
1 nagy paradicsom konzerv
Bors
1 kocka Oregánó
1 kocka Bazsalikom

8 dkg vaj
4 ek. liszt
8 dl tej
Bors
Kakukkfű


Az apróra vágott hagymán fehéredésig pirítottam a darált húst, majd ízesítettem a fűszerekkel és felöntöttem annyi vízzel, ami épp ellepi. Fél óra főzés után lezárom.


Addig elkészítem a tésztát:
A tojást, és a lisztet annyi vízzel (fokozatosan adtam hozzá) gyúrtam össze, amennyivel közepes, könnyen nyújtható tésztát kaptam. Vékonyra sodortam és kb.10 cm széles csíkokra vágtam.


A vajból, lisztből és a tejből besamelt készítettem és sóval, borssal, kakukkfűvel ízlés szerint ízesítettem.


Ezután elkezdtem „összerakni” a kivajazott tepsibe:
1 sor tészta-hús-besamel-tészta-hús-besamel-tészta-besamel-reszelt sajt. Alufóliával letakartam és180 fokos sütőbe téve a tészta puhulásáig (kb.45 perc) sütöttem, majd a fóliát levettem és szép pirosra sütöttem.
Fél órát pihentettem, majd kockákra vágva tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése