2011. március 24., csütörtök

Kedvenc szelet és Potyogtatós



Hétvégén 2 gyors süteményt is készítettem. Az egyiknek a neve is kedvenc, és tényleg a kedvencek közé tartozik. Igaz, hogy a lapok sütése miatt sokan félnek tőle, de „röpke” másfél óra alatt mindenestül kész van. Vagyis csak majdnem, mert jó, ha egy nappal a fogyasztás előtt készül a lapok puhulása miatt. De mi már 3 órával utána ettünk belőle, mert nem bírtuk másnapig.

Kedvenc szelet

40 dkg liszt
10 dkg zsír
12 dkg cukor
1 tojás
Fél cs. sütőpor
Tej

  
A hozzávalókat annyi tejjel gyúrtam össze, hogy könnyen nyújtható tésztát kapjak.
3 részre osztottam és hagyományos gáztepsibe lapokat sütöttem belőle. Rögtön sütés után először késsel óvatosan fellazítottam, majd vigyázva (nagyon hamar törik) levettem a tepsiről. Ha mégis megtörténik a törött „eltűnhet” középen.
  
 Krém

15 dkg vaj
25 dkg porcukor
5 dkg kakaó
3 dl tej
3 ek. cukor
3-4 ek. liszt




A vajat, a cukrot és a kakaót habosra kevertem.
A tejben a cukrot és a lisztet sűrűre főztem, majd amikor kihűlt a két krémet összekevertem és megkentem vele a lapokat.
Folpackkal letakartam. Puhulás után porcukrot szitáltam a tetejére.




  






1 adag:

1 nagy tejföl
1 pohár kristálycukor
2 pohár liszt
3 ek. olaj
1 cs. sütőpor
2 cs. vaníliás cukor
  



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése