2011. április 3., vasárnap

Gesztenye torta


Gyors ebéd után egy gyors sütemény. Na és finom, mert ugye az sem utolsó szempont.

6 tojás
6 ek. kristálycukor
6 ek. rétesliszt

50 dkg gesztenyemassza
10 dkg ráma
Rum
3 ek. baracklekvár

250 ml habtejszín
1 habfixáló
Porcukor

Vagy
10 dkg tortabevonó
0,5 dl étolaj


A tojásból a szokásos módon piskótát sütöttem. Először a fehérjét felvertem habbá, majd hozzáadtam egyenként a tojássárgáját. Ezután a 6 kanál cukrot, majd a 6 kanál lisztet.
26 cm-es kikent tortaformába öntöttem és 180 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.
Amikor kihűlt, vékonyan megkentem a lekvárral, majd a tetejére simítottam a rámával és ízlés szerinti rummal kikevert gesztenyemasszát.
Fél órára hidegre tettem. Tetejére most felvert tejszínhab és színes cukor került, de lehet csokimázt is tenni rá.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése