2011. április 17., vasárnap

Torta doktor módra


A Nők lapja egyik számában találkoztam ezzel a süteménnyel. Nagyon megtetszett és mivel a ballagási süteményeken töröm a fejem, hogy melyiket is süssem, gondoltam kipróbálom. Mégis valami új. A neve kicsit érdekes, amit valószínű a Dr………puding után kapott. Marton Levente kulinárista írt róla olyan étvágygerjesztően, hogy az általa említett „kérekmég” szindróma nálunk is bejött.
Egy kicsit a gesztenyepüré és a tiramisu keveréke. Érdemes elkészíteni és azt hiszem,hogy felkerült a ballagásra „sütendők” (csak össze kell rakni, semmi sütés) listájára.

2 cs. gesztenyemassza
18 dkg kakaós omlós keksz
8 dkg hideg vaj
2 cs. vaníliás pudingpor
8 dl tej
15 dkg vaj
10 dkg cukor
1 tojássárgája
1 doboz babapiskóta (kb.12-14 db)
2 dl kávé
5 dl tejszín
1 ek. porcukor (ízlés szerint lehet)
Kakaópor

A kakaós kekszet robotgépben (én diódarálón) morzsásra daráljuk, és összekeverjük a kiolvasztott gesztenyemasszával meg a felkockázott hideg vajjal. Belesimítjuk egy 22-23 cm-es (én 26 cm-be tettem és tele lett) tortaforma aljába. Aki intenzívebben szereti meglocsolhatja rummal.
A 2 cs. vaníliás pudingport megfőzzük a tejjel és a cukorral, majd ha kissé már lehűlt, hozzákeverjük a kisebb kockákra vágott hideg vajat és a tojássárgáját. Addig keverjük, amíg szépen belesimulnak a krémbe.
A babapiskótákat belemártjuk a kávéba. A krém felét a gesztenyés alapra öntjük, beborítjuk a kávés piskótákkal, majd befedjük a maradék krémmel.


3-4 órára (én szombat este készítettem el, és vasárnap ebéd előtt tettem rá a habot) behűtjük, aztán kemény habot verünk a tejszínből, félúton hozzáadjuk a porcukrot. A habot a torta tetejére simítjuk és meghintjük csokireszelékkel vagy vaskos kakaópor réteget szórunk rá.
Egy késsel kilazítjuk a tortát a sütőformából, óvatosan levesszük a peremet és már szeletelhető is.



2 megjegyzés:

  1. Erősen kávéfüggő vagyok. A kávét sok tejjel szeretem, cukor nélkül. Épp ezért soha az életben nem gondoltam, hogy egy édes-kávés süti ízleni fog. De ez valami őrület!!! Annyira jó, hogy hihhhhetetlen!!! Remélem, legközelebb is meghívsz :)))))))))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon fincsi lehet :P tuti kirpóbálom, de mascarponeval nem lenne jobb? és úgy még nagyobb lenne a tiramisus jellege

    VálaszTörlés