2011. május 3., kedd

Hamis krémes (paraszt krémes)


A család egyik nagy kedvence ez a sütemény. Bármilyen ünnep van anyukám győzi sütni. Most is ő készítette kislányom ballagására, ezért nincs fázisfotó csak a „végtermék”, amit alig tudtam megmenteni egy fotó erejéig.

30 dkg liszt
6 dkg cukor
6 dkg zsír
1 tojás
1 dkg szalakálé
pici tej

20 dkg cukor
2 tojás
7,5 dl tej
6 ek. liszt


A szalakálét pici tejbe megáztattam, majd a többi hozzávalóval együtt összegyúrtam és 3 lapot sütöttem belőle. Sütés után a lapok kemények,de nem kell megijedni a krémtől másnapra teljesen megpuhulnak.
A krémhez a tojást a 20 dkg cukorral habosra kevertem. A tejet simára kevertem a liszttel és hozzákevertem a habos tojást. Szép lassan addig főztem, míg sűrű nem lesz. (Kakaót is lehet bele keverni.)
Ha már kihűlt, megtöltöttem a lapokat. Tiszta konyharuhával letakartam és másnap szeleteltem.

2 megjegyzés: