2011. május 7., szombat

Szabolcsi rakott hús (picit másként)


Nem is tudom, hogy mióta van a receptes füzetemben ez a recept. Években, de lehet, hogy már egy évtizedben is lehet számolni. Hogy miért is nem készült el soha, nem tudom.
Tegnap mikor a mai ebédhez kerestem ötleteket, szinte ott nyílt ki a füzet, így hirtelen felindulásból döntöttem is: meg van a holnapi ebéd. Milyen jól tettem. Az egyszerű és finom kategóriába sorolható!  Már biztos, hogy nem először készült! 
És, hogy mitől van másként? Kicsit kutakodtam a neten, találtam szabolcsi rakott húst csak az darált húsból volt. Ettől függetlenül én maradok a kockára vágott húsnál.

Kb.1,5 kg burgonya
80 dkg sertéscomb
1 fej hagyma
1 kis üveg lecsó
(lehet fagyasztott v.friss paprika és paradicsom)
Bors
Paprika
1 nagy tejföl
Zsír

A burgonyát héjában megfőztem, majd kihűlés után tisztítottam és karikákra vágtam.
A  húst kockákra vágtam és az apróra vágott hagymával, lecsóval és fűszerekkel pörköltet készítettem.
Ha kész zsírral (olajjal) kikent tepsibe raktam a karikákra vágott burgonya felét(sóztam), rátettem a pörköltet és a megmaradt burgonyával betakartam(amit ismét sóztam), majd tejföllel meglocsoltam és a sütőben kb.45 perc alatt készre sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése