2011. május 15., vasárnap

Hagymás(zöldhagymás)pogácsa


Régen tettem fel bármit is, úgyhogy van mit bepótolnom.
A héten több –számomra- új receptet kipróbáltam.
Az egyik ilyen a Limaránál talált hagymás pogácsa.
Mindenképpen dagasztani akartam, de amíg nem tudtam eldönteni, hogy mi is legyen sós vagy édes, addig nála „jártam”. Visszajáró vendége vagyok, mert egyszerűen nem tudok betelni vele. Így botlottam bele ebbe a pogácsába. Igaz lilahagyma híján sima vöröshagyma és egy csokor zöldhagyma került bele. Jó választás volt. Nagyon finom, másnap is puha pogácsa lett belőle.

1 kg liszt
50 dkg vaj vagy margarin /én sima disznózsírt használtam/ 
2 ek. só
2 tojás
1 dl tej
1 nagydoboz tejföl
Csipet cukor
5 dkg élesztő

7 dkg zsír
3-4 fej vöröshagyma
1 csokor zöldhagyma

A langyos cukros tejben felfutattam az élesztőt. Majd a többi hozzávalóval együtt bedagasztottam. Fóliába csomagoltam és egy órát (időhiány miatt csak ennyit) a hűtőben pihentettem. Közben a zsíron a először a vöröshagymát, majd hozzátéve a zöldhagymát is megdinszteltem, majd hűtöttem.


A tésztát vékonyra nyújtottam és a hagymászsír 2/3-val megkentem. Ezután hajtogattam. A tészta felső harmadát a középső harmadra hajtottam, majd az alsó harmadát ennek a tetejére. A maradék hagymát ekkor kentem a tésztára. Mindkét oldalról behajtottam a közepéig, majd kettéhajtottam. Fél órát pihentettem. Ujjnyi vastagra sodortam és kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam, picit pihentettem ismét, majd a tetejét tojással lekentem és kb.10 perc alatt készre sütöttem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése