2011. május 15., vasárnap

Hamis bakonyi betyárleves


Volt itthon maradék főtt, füstölt sonka. Sonkás tekercshez sok, de nem szerettem volna a hűtőbe visszarakni, mert ilyenkor már csak megromlik, senkinek sem kell. Hát akkor legyen „apja az anyjával”. Sonkástekercs mellé egy kis hamis bakonyi betyárleves sonkával. A kép az sajnos nem igazán sikerült :((  

2 szelet szalonna
25 dkg sonka
20 dkg gomba
1 fej vöröshagyma
2 dl tejföl
1-2 db babérlevél
Bors
Pirospaprika
2 db sárgarépa
2 db fehérrépa
 1 tojás
Liszt

A szalonnát kockára vágtam és zsírjára sütöttem. Rátettem a felkockázott hagymát és dinszteltem. Megszórtam a paprikával és felöntöttem 1 l vízzel.
Bele tettem a kockára vágott sonkát, gombát, zöldségeket, majd fűszereztem. Amikor megfőtt, behabartam. 1 tojásból liszttel galuskát készítettem és kiskanállal a levesbe szaggattam. Még kb.8-10 percig főztem. A babérlevelet kivéve már találtam is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése