2011. május 30., hétfő

Mustáros-baconös szűzpecsenye tükörtojással, kapros fokhagymás burgonyapürével


Mikor karajt vásárolunk sokszor rajta van a szűzpecsenye is. Rendre levágjuk és gyűjtögettük, hogy majd lesz belőle valami.  A Kisalföld gasztro mellékletében volt ez a finom recept és rögtön el is határoztam, hogy elkészítem. Nagyon finom, ízletes ebéd lett belőle! Kezdhetjük a gyűjtögetést ismét. Most már tudjuk, hogy van miért, mire.

1 kg szűzpecsenye
20 dkg bacon
1 dl olívaolaj
2 ek. dijoni mustár
2 gerezd fokhagyma (v. fokhagymakrém)
Magyaros fűszerkeverék

1 kg burgonya
1 dl tejföl
5 dkg vaj
1 gerezd fokhagyma (v. fokhagymakrém)
Kapor
Fehér bors

A húst megmossuk és az olajon körbe minden oldalát megsütjük. Sóztam, mustárral bekentem, megszórtam a fűszerkeverékkel, majd a szalonnával körbe tekertem. Jénaiba tettem, lefóliáztam és 200 fokos sütőben kb.50 percig sütöttem. Mikor puha, levettem a fóliát és szép pirosra sütöttem minden oldalát.
Közben a burgonyát sós vízben megfőztem. Krumplitörővel áttörtem, majd a vajjal, tejföllel, fokhagymával, kaporral(ízlés szerint), borssal jól összekevertem és még egy perc alatt simára turmixoltam. Habzsákba téve (ennek hiányában a tortadíszítőbe tettem) zsírpapírra (nekem Lidl-s sütőpapírom van és nagyon jó) kinyomtam és 200 fokos sütőben kb.10 perc alatt pirosra sütöttem.
Személyenként 1-2 tükörtojással tálalható. Tetejét piros paprikával szórtam meg.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése