2011. június 4., szombat

Egyszerű, gyors rétes


Minap anyósom hozott egy kosár cseresznyét. Jó kis adag volt, így ettünk is, a fagyasztóba is került és még négy rúd rétest is sütöttem belőle.
Talán a leggyorsabb rétes recept (a kész réteslapon kívül), amit ismerek. Idő hiányában szenvedőknek és rétes imádóknak előny, hogy fél óra alatt a tepsibe lehet tenni. Leszámítva a gyümölcs előkészítését persze. És mégis csak házi, nem bolti.

Tészta:

30 dkg liszt
1 tojás
1 kefír
15 dkg zsír
Pici só


Töltelékhez:

Zsemlemorzsa a gyümölcs alá
Fahéj
Cukor
2 tojás
2 kicsi tejföl


A lisztet összegyúrtam a tojással, kefírrel, zsírral, sóval. Amíg pihent (nem szükséges pihentetni) megmostam és kimagoztam a cseresznyét. A két tojást simára kevertem a két tejföllel.
4 darabba vágtam a tésztát és lisztezett deszkán, amilyen vékonyra tudtam egyesével kinyújtottam.
Kb.10 centis csíkban megszórtam zsemlemorzsával, rátettem a gyümölcsöt, meghintettem fahéjjal és ízlés szerint (én 4 ek.) kristálycukorral. Meglocsoltam a tojásos tejföllel, óvatosan feltekertem és egy nagy gáztepsibe tettem. (A tepsit nem kell sem papírozni, sem kikenni, mert elég a tésztában levő zsír.)
180 fokos sütőben kb.40 perc alatt szép pirosra sült. Kihűlés után szépen lehet szeletelni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése