2011. június 4., szombat

Panini





Nagyon sok gasztroblogot olvasok.  Egyszerűen szeretek gyönyörködni bennük. De vannak nagy kedvenceim is. Mindet nem szeretném felsorolni, majd apránként írok úgyis róluk.
Ilyen nagy kedvenc Ottis blogja. Szeretem, ahogy ír, a képeit és úgy általában az egészet.
Nem tudnám megmondani, hogy mikor olvastam nála a paniniről, de rögtön megtetszett. Sokáig tervezgettem, hogy majd egyszer neki állok. Kicsit féltem a vízben főzéstől. Most már tudom, hogy nem kellett volna.
A receptet vittem és köszönöm!!!
(A fotók a sajátaim.)


Panini
Hozzávalók: 270 ml langyos víz, 30 g lágy vaj, 1 ek só, 500 g liszt, 1 tk cukor, 1 tasak szárított élesztő
A főzéshez: 2 liter víz, 1 ek só, 5 mk szódabikarbóna

Elkészítés: A hozzávalókat a kenyérsütőbe rakjuk (ha nincs kenyérsütő gép, akkor a kelt tésztákhoz hasonlóan járunk el) és a dagasztás-kelesztés program után 12 részre osztjuk, majd zsemle alakúvá formáljuk. Közben a vizet a sóval és a szódabikarbónával felforraljuk és 30 másodpercre a zsemléket forró vízbe dobjuk. Ezután a zsemléket sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk, éles késsel bevágjuk és tetszés szerint valamilyen maggal és durva sóval megszórjuk. Előmelegített 200 fokos sütőben kb. 20 percig sütjük.


ui.: Én nem szárított, hanem friss /5 dkg/ élesztőt használtam és tökéletesen bevált.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése