2011. június 13., hétfő

Epres-pudingos szelet és Epres-túrós kocka



Eperszezonban mit is lehetne csinálni, mint epres sütit. A napokban kétféle is készült.
Igaz készült lekvár és dzsem is majd. Remélem azt is sikerül feltennem.
De most jöjjenek a sütik.
Szombaton vendégségbe voltunk hivatalosak lányom barátjáékhoz. Nem szerettem volna üres kézzel menni, így egy gyors epres-pudingos sütit készítettem.

Epres-pudingos szelet   
/25 x 35-es tepsihez/

Elkészítése nagyon gyors, kb.1 óra.


8 tojásból  2 ek.olaj és 5 dkg kakaópor hozzáadásával a szokásos módon piskótát sütöttem.
2 cs.vaníliapudingporból, 9dl tejben, 8 ek.kristálycukorral és 1 vaníliáscukorral pudingot főztem. Hideg vízbe rakva a lábast lehűtöttem és a kihűlt tésztára kentem.
Tetejét kiraktam félbevágott eperszemekkel, majd 2 cs.átlátszó tortazselét tettem a tetejére.




Epres-túrós kocka
/25x35-es tepsihez/

Ma mi vártunk vendégeket. Még szombatról volt a hűtőbe félre téve eper, így megint egy gyors sütemény készült. Ezt az eprest is hamar el lehet készíteni. Könnyű, finom nyári édesség.

 Tészta:

35 dkg liszt
15 dkg ráma
10 dkg porcukor
1 cs. sütőpor
1 ek. tejföl
2 tojássárgája

Krém:

50 dkg túró
15dkg porcukor
2 tojássárgája
2 cs. vaníliás cukor
1 tk. Citromhéj
 4 tojásfehérje
30 dkg eper

A tészta hozzávalóit összegyúrtam és fél órára a hűtőbe tettem.
Addig a túrót villával összetörtem, hozzáadtam a tojássárgáját, cukrot, v. cukrot, citromhéjat, majd a 4 tojás keményre vert habját is óvatosan beleforgattam.
A tésztát 2 részre osztottam. Az első felét kinyújtva a tepsi méretére, bele tettem a tepsibe, rátettem a túróstölteléket és kiraktam a felezett eperszemekkel. Erre raktam a másik fél kinyújtott tésztát.
180 fokos sütőben kb.40 percig sütöttem.
Kihűlés után porcukorral szórtam és kockákra vágtam.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése