2011. május 25., szerda

Sajtos és pizzás mini bagett


Limara mini sajtos bagettje adta az ötletet, hogy elkészítsem a sajtos és pizzás bagetteket. Nagyon kapós volt. Még aznap kérték, hogy ilyen többször is legyen. Hát lesz is, mert nagyon finom, puha és foszlós. Igaz kicsit több lisztből készítettem, mint ő, de hát sokan vagyunk. Ebből a mennyiségből 15 nem is olyan mini bagett lett.

60 dkg BL 80 liszt
2, 5 ek. Burgonyapehely
4 kk. só
0, 5 dl olaj
2 dkg élesztő
20 dkg öregtészta
Pici cukor
Kb. 1,5 dl tej
Kb. 2 dl víz

Az élesztőt a tejben pici cukorral felfuttattam, majd a többi hozzávalóval együtt bedagasztottam és duplájára kelesztettem. Hála a jó időnek nem kellett sokat várni, hamar megkelt. Ezután lisztezett deszkára borítottam, 15 darabra vágtam és gömbölyítettem. 10 perc pihentetés után egyesével hosszú csíkokat nyújtottam belőlük. 6-t  jól kenhető natúr háromszögsajttal (medve v. bármilyen, de csak azért 6, mert nem volt több itthon, s ezért lett a többi pizzás) 9-t pedig pizzakrémmel kentem. Félbehajtottam, feltekertem, mint a beiglit és megint duplájára kelesztettem. Sajttal megszórva mentek a 200 fokos sütőbe kb.20-25 percre.
Ezt is, mint a kenyereket kacsasütőben sütöttem. Nagyon bevált most is. Kívül ropogós, belül puha lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése