2011. május 23., hétfő

Szilvás lepény


Ahogy jön a nyár egyre közelebb, úgy fogy a fagyasztóból a tavaly eltett zöldség-gyümölcs. De azért van, amikor véletlenül találunk egy-egy csomag „valamit”. Így bukkantam rá egy zacskó magozott szilvára. Gombócnak volt eltéve, de valahogy nem fűlött a fogam az elkészítéséhez. Na, de mi legyen belőle? Jó, jutott eszembe egy-két recept, de valami újat szerettem volna. Elkezdtem kutakodni és így akadtam Chef Viki-Házias konyhájában az Ő szilvás lepényére. Nagyon megtetszett és gyorsan el is döntöttem, hogy mi lesz a szilvámból.
Közben kicsit „körbe néztem” Vikinél (remélem nem haragszik majd, hogy így ismeretlenül írok róla) és nagyon megtetszett a konyhája!

Az Ő receptje:

15 dkg ráma
1 tojás
5 dkg cukor
20 dkg liszt
1 dl tej
2 dkg élesztő

2-3 tk. fahéj
Csipet só
1-1,5 kg szilva (én nekem fagyasztott volt)

Az édes morzsához:
15 dkg cukor
15 dkg ráma
20 dkg liszt

Az élesztőt fél dl tejben felfuttattam, majd a maradék tejjel és többi hozzávalóval együtt sima tésztává gyúrtam. 30 percnyi pihentetés után sütőpapírral bélelt normál méretű tepsibe nyújtottam. A kiolvasztott és lecsepegtetett szilvát magházával felfelé a tésztára raktam és megszórtam a fahéjjal. A morzsának való cukrot és a lisztet összekevertem, majd a rámával elmorzsoltam és egyenletesen a szilvára szórtam.
Előmelegített sütőben kb.30 perc alatt készre sütöttem.
Tényleg nagyon finom! Többször fogom készíteni (bár már a szilvám elfogyott), de a fagyasztóba több szilva kerül ősszel!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése