2011. július 1., péntek

Tejszínes csibemell raguleves


Nem tudom más, hogy van vele, de én folyamatos időhiányban szenvedek. Mindig igyekszem, hogy gyors ebéd készüljön. Sokszor szorulok a lányok segítségére. Most is így volt. Gyors levest szerettem volna főzni, de valami laktatót, amihez a nagylányomat kértem meg, hogy készítsen másnap délelőtt sajtos pogácsát.  Volt egy fél kiló csibemellem és meg született az ötlet, hogy tejszínes raguleves lesz belőle. A pogácsa sajnos nem került fényképezésre, de majd legközelebb. Együtt tökéletes ebéd lett, amit azóta is emlegetnek.

50 dkg csibemell
1 doboz szeletelt konzerv gomba
20 dkg sárgarépa
1 fej vöröshagyma
8 dkg csipetke tészta
3 ek. olaj
bors
tárkony
2 dl főzőtejszín

Az apróra vágott hagymát olajon megdinszteltem, majd a felkockázott csibemellet fehéredésig pirítottam. Rátettem a felkockázott sárgarépát, ízlés szerint fűszereztem (a tárkonnyal óvatosan bánjon aki nem ismeri, inkább a többször kevesebb elve él) és felöntöttem annyi vízzel, hogy jól ellepje. Mikor a hús már majdnem puha, kicsit apróra vágtam a gombát (jó tudom, hogy a konzerv gomba már amúgy is szeletelt, de nálunk a lányok csak úgy eszik meg, ha még legalább a felére darabolom, mint ahogy a dobozban van) bele tettem a csipetkével együtt, és ha a tészta is megfőtt, akkor folyamatos keverés mellett beleöntöm a tejszínt.  Összeforralom, ha kell akkor utána fűszerezek. Másnap is tökéletesen finom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése